داستان شرکت جارین از جایی شروع شد که ارتباط با مشتریان در اکثر کسب و کارها با مشکلات جدی روبروی شده بود .
چرا ؟ چون در شروع یک کسب و کار به طور معمول تعداد افراد تنها برای بحث تولید و پشتیبانی محصول بوده و جای افرادی مثل بازاریاب , پاسخگوی تلفنی و … خالیست و شخصی وظیفه ارتباط با مشتریان به طور مثال به منظور دربافت نظرات وجود ندارد .
و حتی پس از مدتی از فعالیت شرکت به خاطر هزینههای بالای قرار دادن نیرو مناسب این کار , این وظیفه انجام نشده که در بیشتر مواقع از سمت مشتریان این موضوع اهمیت ندادن فروشنده به کاربران برداشت میشود .
اما با وارد شدن پیام رسان ها این کار از قبل کمی ساده تر شده بود و امکان ارسال متن و ویس و تصویر از قبل تهیه شده , ارتباط با کاربران بهبود یافت اما هنوز ارتباط سریع و مستقیم با توجه به خودکار نبودن پیام رسان ها احساس میشد .
در همین حال شرکت جارین با رونمایی از محصول پنل واتس آپ این خلا مهم را پوشش داده و ارتباط با مشتریان را در بیشتر کسب و کار هایی که از این محصول استفاده میکردند چندین پله افزایش داد .