محدودیت های ارسال پیام واتساپ ( آپدیت 2022 )

جارین پنل واتساپ وبلاگ محدودیت های ارسال پیام واتساپ ( آپدیت 2022 )
محدودیت های ارسال پیام واتساپ

تبلیغات و اطلاع رسانی ها در واتساپ همواره مورد توجه صاحبان کسب و کار بوده است که این مورد باعث افزایش توجه آنان به موضوع محدودیت های ارسال پیام واتساپ شده است .

Ban در واتساپ چیست ؟

به مسدود شدن و یا محدود شدن یک اکانت در داخل واتساپ را Ban گفته میشود .

واتساپ میتواند به 3 دلیل یک اکانت واتس آپ را مسدود کند :

ارسال هرزنامه چیست ؟

در داخل واتساپ یک پیام spam یا درواقع هرنامه به هر پیامی گفته میشود که اکانت دریافت کننده هیچ گونه تمایلی به دریافت آن ندارد . سیستم واتساپ همین درحال مبارزه با هرزنامه است و بسیار به اعتماد افراد به این سیستم حساس است بنابراین بر روی ارسال و دریافت هر یک پیام حساس است .

حساسیت این موضوع در این بخش نمایان است که تمامی مخاطبین میتوانند هر لحظه از زمان دریافت پیام , مخاطب فرستنده را به عنوان ارسال کننده هرزنامه معرفی کند حتی زمانی که تا آن زمان تعداد زیادی از شما پیام دریافت کرده باشند و یا حتی برای شخص , پیام ارسال کرده باشند .

گیرندگان پیامهای شما میتوانند از شما به علت ارسال پیام تبلیغاتی و بازاریابی شکایت نمایند .

همچنین استفاده از خبرنامه رسمی واتس اپ و دریافت قانونی اطلاعات تماس مشتریان این واقعیت را تغییر نمی دهد که کاربر همچنان می تواند در صورت عدم پسندیدن پیام (احتمالاً به این دلیل که آن را نامربوط یا نابهنگام تلقی کرده باشد یا هر دلیل دیگری ، “گزارش هرزنامه” و “بلاک” را فشار دهد. )

حداکثر تعداد ارسال پیام در واتساپ

حال تنها راهکار برای بحث تبلیغات در واتساپ این است که تبلیغات و پیشنهادات شما آنقدر جذاب باشد که مشتری ترغیب به زدن کلید بلاک یا ریپورت نشود .

حداکثر تعداد ارسال پیام در واتساپ

اما حال فرض کنید شما یک خبر یا یک معرفی محصول بسیار جذاب را برای تعداد زیادی از افراد ارسالی کردید و واتساپ هم این اجازه را به شما داد و پاسخگوی پیام ها 100 ها پیام از مشتریان هدف دریافت کرد حال در این موقع مشکل پردازش و پاسخگویی به این پیام ها به وجود میاید چون به طور مثال یک شخص نمیتواند در 10 دقیقه به 100 پیام دریافتی پاسخ دهد .

بنابراین این همین موضوع باعث ایجاد محدودیت‌های متنوع در سرعت و تعداد ارسال پیام داخل واتساپ شده است به طوری که درصورت ارسال مثلا 100 پیام در یک دقیقه اگر برفرض محال همان لحظه اکانت شما مسدود نشد , مطمئنا با یک بار تکرار این فرایند اکانت شما بسته خواهد شد .

واتساپ

بنابراین واتساپ به همین دلیل به صورت دقیق از استفاده مردم از ربات واتساپ جلوگیری میکند و با تشخیص هرگونه فعالیت ربات گونه در اولین قدم اخطار داده و در مرحله بعدی اکانت را مسدود میکند .

همچنین از سمت واتساپ آمار دقیقی برای تشخیص ربات بودن ارسال کننده ارائه نمیشود و تنها میتوان به گزارشات کاربران بسنده کرد :

آمار تقریبی حداکثر تعداد ارسال پیام در واتساپ بدون بلاک شدن

طبق آمار به دست آماده برای ارسال پیام به کاربرانی که شماره موبایل شما را نداشته و همچنین پیامی هم از شما دریافت نکرده اند حداکثر تعداد ارسال پیام در واتساپ به شرح زیر است :

اکانت جدید ( اکانتی که به تازگی ایجاد شده است ) : ارسال روزانه 100 گفتگو ( منظور از گفتگو , تعداد افراد دریافت کننده میباشد و مثلا درصورت ارسال 10 پیام به یک شخص 1 گفتگو محاسبه میشود )

اکانت با بیش از 3 ماه قدمت و گفتگو با بیش از 20 نفر : 500 گفتگو در روز

اکانت با بیش از 6 ماه قدمت و گفتگو با بیش از 50 نفر : 1000 گفتگو در روز

اما نکته بسیار مهم در این موارد موضوعیست که در صورت ارسال پیام به افراد تکراری ( به طور مثال ارسال انبوه پیام اطلاع رسانی برای مخاطبینی که تاحالا 1 بار از شما پیام دریافت کرده اند ) میتوان تا دو برابر این ارقام انجام داد و درواقع برای حداکثر تعداد ارسال پیام در واتساپ با ارقام زیر روبروی خواهید شد :

اکانت جدید : 200 گفتگو در روز

اکانت با بیش از 3 ماه قدمت و گفتگو با بیش از 20 نفر : 100 گفتگو در روز

اکانت با بیش از 6 ماه قدمت و گفتگو با بیش از 50 نفر : 2000 گفتگو در روز

آمار تقریبی حداکثر سرعت ارسال پیام در واتس آپ بدون بلاک شدن

همچنین محدودیت هایی برای سرعت ارسال پیام در دقیقه یا درواقع در هر 10 دقیقه وجود دارد که با توجه به آمار موجود ( این آمار از چندین اکانت به دست آمده است و میتواند در شرایط مختلف متفاوت باشد ) حدود 30 پیام در 10 دقیقه میباشد .

سایر محدودیت های ارسال پیام واتساپ

به جز موارد گفته شده , یعنی تعداد ارسال پیام و سرعت ارسال ییام محدویت های دیگری نیز وجود دارد که میتواند به عنوان سیگنال هشدار برای واتساپ استفاده شود .

استفاده‌ی سریع از واتساپ وب :

در صورتی که پس از ایجاد حساب کاربری , سریعا به منظور استفاده از واتساپ وب , QR Code آن را اسکن نمایید و با استفاده از آن و درواقع بدون استفاده از خود اپلیکیشن اندروید یا IOS واتساپ شروع به ارسال پیام کنید یک سیگنال بسیار مهم برای واتساپ بوده و ممکن است باعث محدود شدن و در نهایت بسته شدن اکانت شما شود .

استفاده از شبیه سازها :

در سیستم عامل های مخلف مثل ویندوز , شبیه سازهای متنوعی برای IOS و به خصوص اندروید وجود دارد و واتساپ پس از نصب آن به راحتی میتواند متوجه این موضوع شود و این موضوع باعث افزایش شدید حساسیت بر روی اکانت شما میشود .

بنابراین با اینکه امکان استفاده از شبیه سازها وجود دارد , استفاده از آن‌ها اصلا توصیه نمیشود چون همین مورد به تنهایی میتواند باعث بسته شدن اکانت شما به صورت دائمی شود .

ارسال تعداد زیادی پیام به شماره‌های کشوری دیگر

احتمالا شما هم با شماره‌های مجازی آشنا هستید و میدانید که به راحتی میتوانید یک شماره مجازی از سایر کشور ها مثلا آمریکا خرید نمایید .

همچنین در صورت استفاده از شماره های مجازی مطمئنا میدانید که شماره مجازی ایران وجود نداشته و نمیتوان تهیه آن را تهیه نمود .

به همین منظور پس از تهیه یک شماره مجازی ( مثلا آمریکا ) باید به شماره‌های یک کشور دیگر ( مثلا ایران ) ارسال پیام انجام دهید و این مورد نیز میتواند یک سیگنال بسیار ساده به منظور بستن اکانت شما برای واتس‌آپ باشد .

حال تا این بخش از مقاله شاید شما از ارسال پیام انبوه واتساپ به علت محدودیت های ارسال پیام واتساپ دل سرد شده باشید اما در ادامه به مهمترین نکات برای جلوگیری از مسدود شدن و همچنین راه حل ارسال پیام پرداخته خواهد شد .

چگونه از مسدود شدن اکانت واتساپ جلوگیری کنیم ؟

راهکار ارسال پیام انبوه داخل واتساپ

تنها راه عملی و تست شده در بیش از 1000 کسب و کار فعال استفاده از پنل واتساپ است . پنل واتساپ یک سیستم تحت وب برای ارسال پیام داخل واتساپ است که تمامی محدودیت های ارسال پیام را توسط هوش مصنوعی خود بررسی کرده و از تمامی آن موارد پیروی میکند .

به طوری که به هیچ وجه درصورت بلاک نکردن دریافت کننده‌های پیام , خط ارسال به خاطر ارسال خودکار پیام‌ها بسته نمیشود و شما هیچ نگرانی از بابت رعایت حداکثر ها و محدوده‌ی ارسال پیام ندارید و تنها باید به فکر تنظیم یک متن دوستانه باشید تا به راحتی اطلاع رسانی ها و حتی تبلیغات خود را انجام دهید .

جارین

شرکت جارین محصول پنل واتساپ خود را با تنظیم یک هوش مصنوعی دقیق ارائه داده است تا دنیای دیجیتال مارکتینگ کسب وکار خود را بدون نگرانی به سمت واتساپ حرکت دهید .

حال با توجه به شناخت شما از محدودیت های ارسال پیام واتساپ امیدواریم از این ابزار کاربردی و پربازده در تبلیغات و بازاریابی خود استفاده نمایید .

از ثبت نظر ممنونیم ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *