اهمیت تبلیغات در فروش

جارین پنل واتساپ وبلاگ اهمیت تبلیغات در فروش


در بحث فروش محصولات، یکی از مسائلی که از اهمیت بالایی برخوردار است و امروزه زیاد از آن استفاده می‌شود؛ بحث تبلیغات است، به طوری که حتی اگر شما باکیفیت‌ترین جنس را نیز تولید کرده و بخواهید که به فروش به آن بپردازد بدون تبلیغات موفق نخواهید بود، با توجه به تأثیر در فروش محصولات در ادامه این مطلب قصد ما بر این است که به ارائه جنبه‌های اهمیت تبلیغات در فروش و دلیل این اهمیت بپردازیم؛ پس تا پایان این مبحث با ما همراه باشید.

تبلیغات یک محصول یعنی چه؟

اگر بخواهیم در ارتباط با اهمیت تبلیغات در فروش محصولات صحبت کنیم؛ در ابتدا باید بدانیم که اصلاً تبلیغات به چه معناست، تبلیغات یعنی معرفی محصولات و خدمات در انواع رسانه‌ها به منظور ترغیب افراد و مشتریان برای خرید یک محصول یا خدمات.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی چیست؟

در راستای این مقاله، ممکن است، سؤالی به ذهن شما برسد؛ که تفاوت تبلیغات و بازاریابی در چیست؟ به طور کلی می‌توان گفت، تبلیغات زیر مجموعه‌ای از بازاریابی است؛ یعنی در وااقع باید گفت بازاریابی فرایندی برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مرتبط با قیمت‌گذاری، ترویج‌ایده‌ها و شکل‌گیری کالا‌ها و خدمات است؛ در صورتی که در تبلیغات افراد تنها به معرفی محصولات و یا خدمات خود به مخاطبین و خریداران می‌پردازند؛ تا بتوانند یک ذهنیت را در افراد ایجاد کنند؛ که برند تبلیغ شده را ترجیح بدهند؛ و به خریداری آن بپردازند.


دلایل اهمیت تبلیغات

در ادامه این مطلب به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت؛ که اهمیت تبلیغات را توجیه خواهد کرد؛ و نشان می‌دهد چگونه تبلیغات باعث افزایش فروش محصولات یک شرکت، تولیدی و یا به طور کلی یک کسب و کار می‌شود؛ پس خواندن این قسمت را توصیه می‌کنیم.

نکته‌ی اول: تبلیغات باعث می‌شود افراد کسب و کار‌های جدید خدمات و یا کالا‌های نوپا را بشناسند.
بدیهی است وقتی کسب و کاری تولید محصول و یا خدمات خود را آغاز کرده است، بهترین، کارساز‌ترین و مهمترین راه برای معرفی آن کسب و کار، خدمات و کالا‌هایش تبلیغات خوب و مناسب است؛ این روش می‌تواند در زمانی بسیار کوتاه آن برند و شرکت را به سایر افراد جامعه معرفی کند، و باعث بالا رفتن فروش مرتبط با آن بشود؛ به همین علت با توجه به مطالبی که ذکر شد مهمترین عامل در بقای یک کسب و کار نوپا انجام تبلیغات برای آن بزینس است.


نکته‌ی دوم: تبلیغات باعث افزایش احتمال موفقیت یک بیزینس می‌شود.
با توجه به تجارب گذشته می‌توان گفت، که بسیاری از شرکت‌ها توانسته‌اند با انجام تبلیغات برای محصولات خودشان به موفقیت چشمگیر برسند، پس قطعاً اگر در گذشته یک بیزینس توانسته است از ابزار تبلیغات به عنوان پله موفقیت استفاده کند؛ کسب و کار نوپایی که امروز شکل می‌گیرد هم می‌تواند با استفاده از تبلیغات به موفقیت برسد؛ و موفقیت در این زمینه یعنی افزایش فروش محصولات.


نکته‌ی سوم: تبلیغات باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب شود.
بدیهیست هرچه تبلیغات بیشتری برای یک محصول یا خدمات انجام گیرد؛ افراد بیشتری آن محصول را خواهند شناخت و اگر تبلیغات خوب و تأثیرگذار باشد، منجر به جذب مشتری بیشتر می‌شود، و جذب مشتری بیشتر برای یک کسب و کار با سود، موفقیت، فروش و در آمد بیشتر برای آن بیزینس برابر است.


نکته‌ی چهارم: تبلیغات باعث می‌شود افراد و جامعه نسبت به یک محصول آگاهی بیشتری داشته باشند.
بسیاری از مواقع پیش می‌آید که افراد نسبت یک محصول یا خدمات آگاهی کافی ندارند؛ بدین وسیله با استفاده از تبلیغات افراد می‌توانند در ارتباط با محصولات و خدماتشان اطلاع‌رسانی انجام دهند و مردم را از از ویژگی‌های خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهند آگاه می‌سازند، و از طریق این آگاهی مشتریان و فروش آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.


نکته‌ی پنجم: تبلیغات در راستای‌شناساندن محصول به مشتریان به کسب و کار‌ها کمک می‌کند.
خیلی از مواقع، افراد از نوع محصولاتی که توسط یک برند یا کسب و کار ارائه می‌شود آگاهی ندارند به همین جهت نیاز است که شرکت‌ها با استفاده از تبلیغات، دیگران را از خدماتی که ارائه می‌دهند آگاه سازند؛ و با ایجاد این آگاه‌سازی افراد محصول را بشتر می‌شناسند و بیشار به خرید آن می‌پردازند.


نکته‌ی ششم: تبلیغات محصولات یک شرکت را متمایز می‌سازد.
هنگامی که افراد به تبلیغات در ارتباط با محصولات شرکت‌شان می‌پردازند؛ در راستای تبلیغات تفاوت‌های محصول خودشان و سایر محصولات را به خریداران و مشتریان، نشان می‌دهند و آن‌ها را با این تفاوت‌ها، آشنا می‌کند به همین دلیل افراد با ویژگی‌های متمایزکننده یک محصول آشنا خواهند شد؛ و اگر این ویژگی‌ها برای آن‌ها مؤثر جلوه کند، به خرید محصول خواهند پرداخت و بدین ترتیب موفقیت بیشتری برای آن شرکت کسب خواهد شد.


نکته‌ی هفتم: خیلی از اوقات نیز اتفاق lافراد برند و محصولات شرکت شما را می‌شناسند و تا یک شرکت و موفقیت خوبی نیز دست پیدا کرده است اما محصولات جدید شرکت به فروش نمی‌رسند، در همچین مواقعی تبلیغات می‌تواند به کمک شرکت بیاید و افراد محصولات جدید‌شان را از طریق تبلیغات به دیگران بشناسانند، این مسأله به افزایش فروش همان محصولات جدید منجر می‌شود.


نکته‌ی هشتم: در راستای تبلیغ مشتریان به خرید از شما تشویق می‌شوند.
گاهی از اوقات تنها اطلاع از برند محصول، ویژگی‌های محصول و موارد این چنینی برای افزایش فروش یک محصول اهمیت چندانی ندارد؛ به همین دلیل باید کسب و کار‌ها از طریق تبلیغات مشتریان را به خرید محصولات آن را تشویق کنند؛ شما می‌توانید این تأثیر را در فروش شرکت اپل ببینید؛ نتیجه تبلیغاتی که با تشویق همراه است، باعث شده که ۲۲ درصد بازار فروش جهانی تلفن‌های همراه در دستان شرکت اپل باشد، سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند با انجام تبلیغات همراه با تشویق به فروش بیشتر محصولات خود بپردازند؛ و به موفقیت برسند.


روش‌های جدید تبلیغاتی

تا به این قسمت در ارتباط با اهمیت تبلیغات برای افزایش فروش محصولات یک شرکت زیاد صحبت کردیم،؛ اما در این قسمت لازم می‌دانیم در ارتباط با روش‌های جدید تبلیغات که به صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ نکاتی را ارائه بدهیم.

تبلیغات ویدئویی

یکی از روش‌های مهم و جدید برای تبلیغات محصولات کسب و کار‌ها، استفاده از ویدئو است؛ طبق تحقیقاتی که انجام شده؛ افراد بیشتر به محتوای دیداری علاقمند هستند؛ تا محتوای شنیداری به همین دلیل استفاده از ویدئو می‌تواند در فروش محصولات بسیار مؤثر باشد، مواردی که اثربخشی تبلیغات ویدئویی را افزایش می‌دهد؛ می‌تواند شامل استفاده از المان‌هایی مثل رنگ، تصویر، صدا، و متن جذاب باشد؛ از ویژگی‌های مثبت تبلیغات ویدئویی می‌توان به این مسأله شرکت که این ویدئو‌ها قابلیت اشتراک‌گذاری دارد؛ و همین مسأله می‌تواند باعث شود که ویدئوی شما توسط چند هزار یا چند میلیون نفر دیده شود؛ نکته‌ی قابل توجه دیگر در ارتباط با تبلیغات ویدئویی این است؛ که بهتر است مهمترین نکته‌ای که قرار است ویدئو مخاطب منتقل شود، در سه ثانیه اول ویدئو ذکر شود؛ اگر تبلیغات ویدئویی در چند ثانیه اول باعث جذب مخاطب نشود ادامه‌ی تبلیغات دیده نخواهد شد؛ در واقع آن تبلیغات با شکست مواجه شده است.

تبلیغات ‌ایمیلی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات کسب و کار، تبلیغات‌ایمیلی است؛ که در چند سال اخیر برای کسب و کار‌ها مفید واقع شده است؛ از ویژگی‌های بسیار مثبت آن می‌توان به مقرون به صرفه بودن تبلیغات‌ایمیلی اشاره کرد؛ که باعث علاقمند شدن تعداد زیادی از کسب و کار‌ها به این نوع تبلیغات شده است.


تبلیغات اینترنتی در گوگل
بطور کلی افراد می‌توانند با داشتن یک وب سایت مناسب در گوگل محصولات و خدمات خود را بازاریابی و تبلیغ کرده و با کمک این روش مشتریان بیشتری برای شرکت و کسب و کار خود جذب کنند و فروش خود را افزایش دهند.
تبلیغات بنری در سایت‌هایی که بازدید زیادی دارند.
حتماً شما هم تا به حال در هنگام جستجو در سایت‌های مختلف، گیف‌های کوچکی را در کنار صفحه دیده‌اید که به شما چشمک می‌زنند؛ این گیف‌ها شما را به سمت خود جذب می‌کنند و شما می‌توانید، با کلیک بر روی آن وارد صفحه جدید مرتبط با آن تبلیغ بشوید، از مزایای این نوع تبلیغات برای کسب و کاری که دارای سایت است، می‌توان به این مسأله اشاره کرد که افراد با کلیک بر روی آن تبلیغ وارد سایت کسب و کار شما می‌شوند و این مسأله می‌تواند بازدید سایت شما را افزایش دهد؛ که خود باعث امتیاز دهی در گوگل به سایت شرکت شما می‌شود و همچنین از طرفی طی این فرآیند محصول شما نیز، تبلیغ شده است.


تبلیغات رپورتاژ

یکی دیگر از روش‌های کم هزینه و بدون تبلیغات و رپورتاژ آگهی است، بطور کلی رپورتاژآگهی می‌تواند به بهینه‌سازی وبسایت مرتبط با کسب و کار شما و همچنین معرفی محصولات آن کسب و کار، کمک کند. به طور کلی شما با استفاده از روش رپورتاژ آگهی، می‌توانید محصولات یا خدمات خود را در قالب یک محتوای متنی به مشتریان معرفی کنید، و با توجه به تأثیر عمیق کلمات بر روی مشتریان و افراد رپورتاژ آگهی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه می‌تواند، باعث تبلیغات گسترده کسب و کار و محصولات شما بشود.


تبلیغات سنتی

به عنوان آخرین نکته در این قسمت ارائه توضیحاتی در ارتباط با تبلیغات سنتی را نیز لازم می‌دانیم، از روش‌های تبلیغات سنتی می‌توان به پخش تراکت، نصب بیلبورد، استفاده از بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهر و استفاده از رسانه‌هایی مثل تلویزیون و رادیو اشاره کرد، که در گذشته برای کسب و کار‌ها بسیار کار آمد تلقی می‌شده است؛ ولی امروزه با توجه به هزینه‌های زیاد تبلیغات سنتی نسبت به تبلیغات مدرن؛ استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

تبلیغات در پیام رسان ها

با افزایش استفاده مردم از پیام رسان ها و یافتن یک جایگاه ثابت , حال تبلیغات در آن ها میتواند باعث ایجاد نرخ بالای تاثیر گذاری در تبلیغات شود .

یکی از این پیام رسان ها واتس آپ میباشد که بزرگترین پیام رسان ایران با بیش از 70 میلیون کاربر ایرانیست که به علت محدودیت ها قادر به ارسال پیام انبوه واتس آپ داخل آن وجود ندارد , اما پنل واتس آپ جارین اولین پنل واتس آپ ایران این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که بتوانند هم پیام تکی و هم انبوه برای کاربران خود یا به منظور تبلیغات به سایر افراد ارسال نمایند .

از ثبت نظر ممنونیم ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *