آموزش برودکست واتساپ ( Broadcast List واتس آپ )

جارین پنل واتساپ وبلاگ آموزش برودکست واتساپ ( Broadcast List واتس آپ )
برودکست واتساپ

در این مقاله قصد داریم به بررسی امکان برودکست واتساپ بپردازیم تا پس از آن شما بتوانید پیام های مورد نظر خود را به صورت انبوه برای افراد مختلف ارسال نمایید .

واتساپ که در حال حاضر پر مخاطب ترین پیام رسان کشور میباشد همواره مورد توجه افراد و کسب و کارها برای اهداف ارتباط با مشتریان و تبلیغات قرار گرفته است . در همین راستا ابزار های مختلفی مانند ربات واتساپ برای این اهداف طراحی شده است که البته با توجه به سختگیری های شرکت صاحب واتساپ یعنی فیس بوک تنها بعضی از این راه ها در حال حاضر عملی و امکانپذیر هستند .

اما خوشبختانه واتساپ برای ارتباط با مشتریان و اطلاع رسانی موارد مختلف ابزار رایگانی به نام برودکست را برای کاربران خود به وجود آورده است که البته به شدت محدودیت های سختگیرانه ای داشته که در ادامه به آن میپردازیم .

مقدمه ای درباره‌ی برودکست ( Broadcast )

در ابتدا ذکر این موضوع اهمیت دارد که امکان استفاده از برودکست واتساپ به منظور تبلیغات در واتساپ امکان پذیر نمیباشد . چرا ؟ چون محدودیت هایی درباره این امکان وجود دارد که مهم ترین مورد آن , نکته زیر است .

در قابلیت برودکست شما امکان ارسال پیام انبوه واتساپ به افرادی که شماره موبایل شما را ذخیره نکرده باشند ندارید و بنابراین با توجه به این موضوع اصلا نمیتوان از این امکان برای استفاده در تبلیغات بهره‌مند شد .

بنابراین در صورتی که مشتریانتان , شماره موبایل شما را ذخیره داشته باشند از این ابزار میتوان برای اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان استفاده نمود . با توجه به این موضوع برای سایر موارد تنها راه ارسال پیام انبوه , استفاده از پنل واتساپ میباشد .

حال اگر با توجه به نکات ذکر شده در صورتی که قابلیت برودکست واتساپ برای شما کاربردیست به خواندن ادامه مقاله بپردازید .

آموزش استفاده از برودکست واتساپ در اندروید

برای شروع کار و استفاده از برودکست واتساپ در موبایل های اندرویدی طبق مراحل زیر اقدام کنید :

آموزش برودکست
برودکست واتساپ

آموزش برودکست واتساپ در ایفون

استفاده از امکان برودکست در داخل واتساپ در موبایل های apple و درواقع سیستم ios تفاوت چندانی با اندروید ندارد . با این حال میتوانید از مراحل زیر برای فعال سازی این امکان در واتساپ استفاده کنید :

جمع بندی

حال با استفاده از این قابلیت جدید واتساپ شما میتوانید پیام های خود را به صورت انبوه و بدون نیاز به ارسال تک به تک ارسال کنید که البته با توجه به محدودیت ذکر شده یعنی ارسال تنها به افرادی که شماره‌ی شما را دارند , این قابلیت کاربردهای محدودی خواهد داشت .

همچنین توجه به این نکته مهم است که در صورتی که شخص دریافت کننده‌ی پیام جوابی برای شما ارسال کند , این پیام به صورت چت یا گفتگوی عادی و شخصی به شما نمایش داده خواهد شد و سایر افراد امکان خواندن آن پیام را ندارند .

همچنین دقت کنید افراد دریافت کننده‌ی پیام , پیام ارسالی شما را به صورت یک پیام تکی دیدی و تفاوتی برای آن ها با ارسال تکی نخواهد داشت . بنابراین باتوجه به این نکته افراد گیرنده مانند گروه نمیتوانند متوجه اطلاعات دریافت کننده های دیگر شوند .

همچنین ارسال با امکان برودکست نیز شامل محدودیت های ارسال پیام واتساپ خواهد شد که برای دریافت اطلاعات درباره‌ی این محدودیت ها میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید .

از ثبت نظر ممنونیم ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *