نمونه متن تبلیغاتی + متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

جارین پنل واتساپ وبلاگ نمونه متن تبلیغاتی + متن تبلیغاتی برای جذب مشتری
نکات متن تبلیغاتی

بطور کلی تبلیغ‌نویسی یکی از کار‌هایی است؛ که می‌تواند تا حد زیادی بر روی افکار، ذهن و روان خواننده تأثیر گذاشته و باعث جذب مشتری شود؛ به همین دلیل تبلیغ‌نویسی ( یا همان نوشتن متن تبلیغاتی) به شیوه‌ی درست، اهمیت بالایی دارد، و اگر درست نوشته نشود ما نمی‌توانیم مشتری جذب کنیم و در واقع تبلیغ بی‌فایده خواهد بود، به همین دلیل ادامه این مطلب قصد داریم به ارائه نکاتی برای نوشتن متن تبلیغاتی و همچنین ارائه‌ی نمونه‌هایی از یک متن تبلیغاتی مناسب، بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

از متن تبلیغاتی کجا استفاده می‌شود؟

یکی از مواردی که در ارتباط با ما نوشتن متن تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این است که ما باید بدانیم تبلیغاتی که می‌نویسیم، در کجا قرار است استفاده شود، در صورت دانستن چنین موضوعی ما می‌توانیم متن تبلیغاتی را با توجه به شرایط آن مکان بنویسیم؛ تبلیغ‌نویسی می‌تواند در انواع شبکه‌های اجتماعی، بروشور‌ها، تراکت‌ها، محتوا‌ی مقالات وبسایت‌ها، ‌ایمیل‌ها و یا حتی تبلیغات کلامی انجام شود.

ساختار متن موثر


به طور کلی یک پیام و یا متن تبلیغاتی شامل دو المان، عنوان متن (تیتر) و بدنه متن می‌باشد، که در ادامه به ارائه توضیحاتی در ارتباط با هر دو مورد می‌پردازیم.


عنوان متن (تیتر)
عنوان متن یا تیتر، چیزی است، که به وسیله‌ی آن شما می‌توانید؛ مخاطب را به خواندن ادامه‌ی متن تبلیغاتی‌تان ترغیب کنید، اما این که تا چه حد موفق شوید،؛ به دانش و توانایی نویسندگی شما بستگی دارد.

بدنه‌ی متن

به طور کلی در بدنه‌ی متن، ابتدا باید یک بار دیگر، به نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری اشاره شود؛ و سپس با بیان و معرفی ویژگی‌های محصول یا خدماتی که قرار است تبلیغ شود؛ مشتری به خرید آن علاقه‌مند شود.

نکات مهم برای نوشتن متن تبلیغاتی

نمونه متن تبلیغاتی

تا به این قسمت، در ارتباط با اهمیت نوشتن متن تبلیغاتی، ساختار یک متن تبلیغاتی و مکان‌هایی که ممکن است یک تبلیغ مورد استفاده قرار بگیرد؛ صحبت کردیم؛ حالا نوبت به آن می‌رسد؛ که نکات مرتبط با نوشتن یک نمونه متن تبلیغاتی را ذکر کنیم.

نکته‌ی اول: همواره خود را به جای مشتری و یا خواننده متن بگذارید.

یکی از مواردی که در نوشتن یک متن تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این است که شما خود را به جای خواننده قرار دهید، و چیزی را بیان کنید که مشتری می‌خواهد بداند، نه چیزی که می‌خواهید بیان کنید، به این ترتیب تبلیغ شما می‌تواند باعث افزایش جذب مشتری شود، به عبارت دیگر نکته‌ای که در هنگام نوشتن بسیاری از متنهای تبلیغاتی به آن دقت نمی‌شود؛ این است که مشتری با خریداری محصول تبلیغ شده، به دنبال رفع نیاز‌هایش است، پس باید تبلیغ‌نویسی به شیوه‌ای انجام شود که خریدار از کیفیت محصول برای رفع نیازی که دارد مطمئن شود، و این کار تنها زمانی امکان‌پذیر است؛ که نویسنده تبلیغ، خود را جای خواننده بگذارد.


نکته‌ی دوم: مزایا و خدمات محصول‌تان را به شیوه درست بیان کنید.

خصوصیات و مزیت‌های فنی محصول و خدمات شما، چندان برای اینکه مشتری بتواند یک انتخاب درست انجام بدهد؛ اهمیت ندارد، به عبارتی شما باید از مزیت و خدماتی صحبت کنید که مشتری متوجه آن می‌شود و محصول را برای خریدار ارزشمند کند، نه مزیت و خصوصیاتی که فقط جنبه‌ی اطلاعات اضافه و بی‌ارزش برای او دارد.


نکته‌ی سوم: ایجاد ارزش انجام دهید.
یکی از مواردی که در هنگام نوشتن تبلیغ از اهمیت زیادی برخوردار است؛ این است که تلاش کنید؛ بیش از انتظار مخاطب‌تان باشید؛ شما می‌توانید در کنار محصولاتی که به فروش می‌رسانید چیز‌هایی مثل بن‌های تخفیف یا خدمات رایگان، دسترس مشتریان‌تان قرار دهید و با ذکر آن‌ها در هنگام تبلیغ محصول، مشتری را به سمت خود جذب کنید.


نکته‌ی چهارم: بر روی نقاط قوت محصول تمرکز کنید.
بدترین کار در هنگام انجام تبلیغ‌نویسی این است که نقاط منفی محصولتان را ذکر کنید؛ این مسأله تاحد بسیار زیادی، باعث کاهش فروش شما می‌شود؛ اما در مقابل بزرگنمایی کردن مزایایی که محصول شما نسبت به محصولات رقیب دارد؛ باعث افزایش فروش محصول می‌شود.


نکته‌ی پنجم: پشتیبانی را فراموش نکنید.
در واقع زمانی تبلیغ شما می‌تواند مؤثر واقع شود؛ که در هنگام نوشتن آن به این نکته اشاره کنید که افراد با خرید محصول شما پشتیبانی نیز خواهند داشت؛ یا ذکر کنید که آن‌ها می‌توانند برای انتخاب محصول مورد نیازشان از شما مشورت و پشتیبانی بگیرند؛ بدون این که در هنگام مشورت دادن پشتیبان‌های محصول شما، به هدف بالا بردن فروششان، اطلاعات دروغین در ارتباط با محصولات ارائه دهند.

نکته‌ی ششم: در تیتر اصلی تبلیغ، به محصولتان اشاره کنید.
توصیه می‌کنیم؛ با توجه به اینکه بالاخره در قسمتی از متن شما مجبور به ذکر نام محصولی که می‌خواهید تبلیغ کنید؛ خواهید شد؛ بهتر است که در همان تیتر اصلی، نام محصول و برند شرکت تجاری آن را بیان کنید؛ تا مخاطب بتواند بهتر تصمیم بگیرد که متن تبلیغاتی شما را مطالعه کند یا نکند؛ چون اگر محصول مورد نیاز یک فرد نباشد، خواندن یا نخواندن متن تبلیغاتی، تفاوتی در فروش نخواهد داشت.


نکته‌ی هفتم: باعث بر انگیخته شدن، احساس کنجکاوی خواننده شوید.
اگر تیتر اصلی متن تبلیغاتی شما، به اندازه کافی جذاب باشد؛ باعث افزایش حس کنجکاوی خواننده می‌شود؛ و اورا ترغیب می‌کند که متن شما را بخواند؛ برای افزایش جذابیت تیتر متن تبلیغاتی، توصیه می‌کنیم از کلمات دو پهلو استفاده کنید.
نکته‌ی هشتم: به هیچ عنوان از افعال منفی استفاده نکنید.
استفاده از افعال منفی، باعث می‌شود؛ خواننده محتوای متن تبلیغاتی شما را اشتباه متوجه بشود؛ به طور مثال اگر شما نوشته باشید، که( فلان محصول حاوی مواد نگه دارنده نمی‌باشد)، ممکن است؛ نمی‌باشد توسط خواننده می‌باشد خوانده شود؛ و محتوا اشتباه انتقال داده شود؛ به طوری که در نهایت باعث کاهش فروش بشود.


نکته‌ی نهم: در خواننده متن احساس انگیزه ایجاد کنید .
به کلی تیتر متن شما باید به گونه‌ای باشد؛ که با نوشتن وعده‌های وسوسه‌انگیز خواننده را وادار کند تا پایان، همراه متن شما باشد؛ البته نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که حتماً از وعده‌هایی در تیتر یا ابتدای متن تبلیغاتی استفاده کنید، که امکان محقق شدن آن‌ها وجود داشته باشد، در غیر این صورت اطمینان و اعتماد خواننده از بین می‌رود.


نکته‌ی دهم: حس جدید بودن محصول را در مخاطب به بسازید.
به طور کلی شما هر چقدر تیتر و متن تبلیغات آن این حس را به مخاطب بیشتر القا کنید، در فروش موفق‌تر خواهید بود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از کلماتی مثل (عاری از ) و(جدید ) که کلمات پرکاربرد برای به وجود آمدن این حس، هستند زیاد استفاده کنید .


معیار‌هایی برای تشخیص اصولی بودن یک متن تبلیغاتی

معیار های یک متن تبلیغاتی

اگر پس نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری ؛ می‌خواهید متوجه شوید؛ که آن متن درست و اصولی نوشته شده یا خیر؛ و آیا باعث افزایش فروش و مشتری می‌شود؛ باید ده سؤالی که در ادامه آماده است، را از خودتان بپرسید؛ اگر جواب شما به همه‌ی این سؤال‌ها بله بود؛ تبریک می‌گوییم؛ شما یک متن تبلیغاتی مؤثر و اصولی نوشته‌اید .


سؤال اول ) آیا بزرگترین نگرانی مشکل یا خواسته مشتری را هدف قرار داده‌اید؟
سؤال دوم ) آیا در تیتر پیام تبلیغاتی از آن از واژه‌های خنده دار و بامزه یا دوپهلو استفاده کرده‌اید؟
سؤال سوم ) آیا مشتری را مخاطب خود کرده‌اید، یا پیامتان کلی است؟
سؤال چهارم ) آیا پیام تبلیغاتی شما شکل‌بندی عنوان مناسبی دارد؟
سؤال پنجم ) آیا متن تبلیغاتی شما توانسته است علایق شخصی خواننده و مشتری را به تحریک وادار کند؟
سؤال ششم ) آیا متن کاملاً واضح و شفاف بیان شده است؟
سؤال هفتم ) آیا عنوان دقیقی برای متن تبلیغاتی‌تان انتخاب کرده‌اید؟
سؤال هشتم ) آیا یا زمان کافی برای نوشتن متن تبلیغاتی‌تان اختصاص داده‌اید؟
سؤال نهم ) آیا متنی که شما نوشته‌اید باورکردنی هست؟
سؤال دهم ) آیا از کلمات مناسب و قدرتمند استفاده کردید؟

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

در ادامه به ارائه نمونه متن تبلیغاتی اشاره می‌کنیم تا شما را بیشتر با نحوه نوشتن یک متن تبلیغاتی مناسب آشنا کرده باشیم.
برای کسانی که لایق زیر بهترین‌ها هستند( این متن می‌تواند برای فروشگاه‌های لباس و زیورآلات و مغازه‌های این چنینی، مناسب باشد)
شرط می‌بندیم که قیمت محصولات ما از قیمت تمامی مغازه‌هایی که می‌شناسید؛ پایین‌تر است اگر این طور نبود ما به شما یک محصول رایگان می‌دهیم( این متن تبلیغاتی می‌تواند برای اکثر فروشگاه‌ها و کسبو کار‌ها مورد استفاده باشد)
چند دقیقه از زمان خودرا به ما بدهید؛ تا تا جهان را دریافت کنید ( این نوع متن تبلیغاتی برای تبلیغ یک گروه خبری مناسب می‌باشد)
داشتن خانه‌ای که در ذهنتان است؛ نباید برای شما یک کابوس‌های یک رویا باشد برای ساختن چیزی که می‌خواهید می‌توانید روی ما حساب کنید ( این متن تبلیغاتی می‌تواند برای مغازه‌های مشاورین املاک مناسب باشد)

شکلاتی که توسط مغازه ی  ما عرضه می شود؛ در دهانتان آب می شود؛ نه در دستانتان ( این محصول برای مغازه های شکلات فروش مناسب است)

همیشه و کاملا حق با مشتری است ( این تبلیغ، میتواند برای اکثر مغازه ها مناسب باشد)

ما نتوانسته ایم  راهی برای رسیدن به آرزوهای تان بسازیم؛با تخفیف های فوق العاده ، در این فروشگاه شما میتوانید و همه چیز به صورت ارزان دست پیدا کنید ( برای اکثر مغازه ها خصوصاً فروشگاه های بزرگ زنجیره ای بسیار مناسب می باشد)

چون شما لایق چنین کیفیتی هستید ( برای اکثر کسب و کارها مناسب میباشد)

با ما، شما شاهد دیدار یک معجزه هستید ( برای اکثر فروشگاه ها و کسب و کار ها مناسب است)متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

امیدوارم این مقاله

از ثبت نظر ممنونیم ❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *